ניקוי מרזבים באמצעות ביובית – מה הגורמים ומה עושים?

אם אתם גרים בבניין קומות שיש לו גג, צריך לנקז את המים מהגג ולא לתת להם להצטבר. מים שעומדים על הגג ולא יוצאים דרך המרזב בצורה טובה עלולים לגרום ללא מעט נזקים, נזקים כמו עובש, נזילות ואחרים. הן המבנה החיצוני והן המבנה הפנימי נמצאים בסכנה אם אין ניקוז איכותי של המים, ומה שמנקז את המים הוא המרזב. המרזב הוא צינור העשוי בדרך כלל מפלסטיק או מתכת ובו יורדים המים מהמקום הגבוה למקום הנמוך דהיינו, יורדים מהגג את הקרקע. במידה והמרזב סתום חייבים לפתוח אותו כמה שיותר מהר ולא לתת למים להצטבר כפי שציינו, ובשביל זה יש ביובית.

הגורמים לסתימת מרזבים

יש גגות שיש בהם פעילות של אנשים ויש גגות שוממים רוב הזמן. גגות שיש בהם פעילות מועדים עוד יותר להיסתם מכיוון שאנשים זורקים זבל ושקיות שמגיעים בדרך כלל למרזב. כשאין פעילות אנושית בגג יש בדרך כלל פעילות של בעלי חיים, ציפורים ואחרים ואלו עושים את צרכיהם מה שגם כן מהווה מקדם סיכון לסתימת המרזב. ככלל, הגג ואזור המרזב הם מקומות מועדים להצטברות של לכלוך וכשיש גשם הלכלוך נסחף מהגג אל תוך המרזב ולאט לאט סותם אותו. בסופו של דבר זה מגיע למצב בו יש סתימה מלאה והמים לא יכולים להתנקז מהגג אל הקרקע בצורה טובה.

אפשר למנוע סתימה של מרזב

מרזב כפי שציינו הוא מקום מועד להצטברות של לכלוך וזוהמה מה שבסופו של דבר עשוי לסתום אותו אך תחזוקה שוטפת אמורה למנוע את זה. איך מונעים סתימה של המרזב? קודם כל מקפידים על ניקיון של הגג, טאטוא שלו ואיסוף העלים ושאר הלכלוכים המצטברים בו. מומלץ לעשות את זה כל השנה ובעיקר לפני שמגיע החורך בו אמור לרדת גשם. בנוסף, כדאי לשטוף את המרזב במים אחת לכמה זמן בעיקר בקיץ בכדי שמעט הלכלוך שהצטבר ירד במרזב ולא יצטבר לכדי כמות גדולה של לכלוך. אך אם המרזב כבר סתום לגמרי, צריך ביובית בשביל לפתוח אותו באמצעות לחץ מים גבוה.

ביובית, הפתרון האולטימטיבי

ביובית שירותים שונים

אז מהי ביובית ואיך היא פותרת את הבעיה? ביובית היא רכב שיש בו מערכת של צנרת שמיועדת לשאיבה וצנרת שמיועדת לשטיפה. במקרה שלנו, הביובית תשמש לשטיפה של המרזב והיא יודעת לעשות את זה עם לחץ מים גבוה. לחץ המים הגבוה ישחרר את הלכלוך שהצטבר בתוך המרזב והלכלוך יישטף כך שהמרזב יהיה שוב נקי. חשוב כמובן לאחר מכן להמשיך ולתחזק את המרזב כדי למנוע סתימה חוזרת. לביובית יש גם שני מיכלי מים אחד מלא ואחד ריק בשביל שכשפותחים ביוב ניתן יהיה לשאוב את מי השפכים שהצטברו בו ולאחר מכן לבצע שטיפה בלחץ גבוה בשביל לפתוח את המערכת. זה הייעוד העיקרי של הביובית.