הדברת ג'וקים שיטות מוצלחות להדברה

הצילו, ג'וק!!!

 כולנו מכירים את הג'וקים – או התיקנים, בשפה תקנית – אותם בעלי חיים קטנים, מכוערים ומרגיזים, אשר פולשים אל דירותינו בכל עונות השנה וגורמים לנו לבהלה ולגועל. ג'וק הוא למעשה כינוי כללי שבו רובנו מכנים חרקים מסוגים שונים הנמצאים בבית, אולם ברוב המקרים כאשר מדברים על ג'וקים מתכוונים למקקים שחורים או חומים, גדולים יחסית ובעלי כנפיים, שנוטים להתרוצץ על הרצפות ועל משטחים אחרים בבית. הג'וקים, כאמור, מגיעים לבית בכל ימות השנה, ללא קשר של ממש למזג האוויר, והם בעיקר מציקים ומרגיזים. אין סכנה של ממש בהימצאותם של ג'וקים בבית, אך המראה שלהם דוחה את רוב האנשים, ואף אחד אינו שמח למצוא ג'וק בתוך האמבטיה באמצע המקלחת, או בתוך נעלי הבית בבוקר.

 הדברת ג'וקים

 לאור כל זאת, אנשים אשר נתקלים בג'וקים רבים בבית מעוניינים לבצע הדברת ג'וקים בדרך זו או אחרת. כדאי לדעת, כי הג'וקים יכולים להגיע לכל מקום, אך בעוד שלבתים מסוימים הם נכנסים באופן קבוע, הרי שבתים אחרים זוכים רק לביקורים נדירים. לכן, כל אחד צריך לעשות שיקול הגיוני, האם כדאי להדביר ואיזה סוג של הדברה מתאים לו.

שיטות הדברה

מלחמת מקקים

זה הזמן להכרזת מלחמת מקקים!

 ישנן מספר שיטות להדברת ג'וקים. כאשר מדובר בביקורים נדירים של ג'וקים בבית, ניתן להסתפק ב"שיטת הנעל" המוכרת – פשוט להרוג את הג'וקים באמצעות נעל בית… אולם רוב האנשים נרתעים מפעולה שכזו, ולכן לפתרון של מקרים בודדים ניתן לרכוש בכל חנות ספרי להדברה ביתית של מקקים וג'וקים מכל הסוגים. תרסיסים אלה יעילים מאד באופן נקודתי, כלומר כאשר מרססים אותם על הג'וק – הוא ימות במהירות. ישנם תרסיסים שיש להם השפעה לטווח מעט ארוך יותר, כך שלאחר ריסוס לא יופיעו ג'וקים בבית למשך מספר ימים. עם זאת, בתים אשר סובלים מ"מכת" ג'וקים ומביקורים קבועים של מקקים בדירה, זקוקים ליותר מאשר תרסיס ביתי. במצב כזה ניתן לקרוא למדביר. הדברת ג'וקים היא ההדברה הבסיסית ביותר, וכל מדביר יכול לבצע אותה. ברוב המקרים, יש צורך לצאת מן הבית לשעה או שעתיים בזמן הריסוס ומעט אחריו, על מנת לאפשר לחומר להתנדף ולבית להתאוורר, ולאחר מכן ניתן לחזור לשגרת חיים רגילה. רוב המדבירים נותנים אחריות על ההדברה למשך חצי שנה עד שנה, אולם בפועל, רוב סוגי ההדברה מחזיקים מעמד אף יותר מכך, וניתן לשכוח מן הג'וקים למשך מספר שנים. בימים הראשונים שלאחר ההדברה יתכן ויימצאו בבית ג'וקים מתים – כאלה שהיו במקום מסתור בבית בזמן ההדברה ונפגעו ממנה באופן ישיר. לאחר זמן מה נעלמים גם אלו.

 הדברת ג'וקים ירוקה

 ישנן גם דרכים שמור על איכות הסביבה בזמן הדברת ג'וקים. בעוד שרוב חומרי ההדברה הם כימיים, הרי שניתן לעיתים לבצע הדברת ג'וקים בעזרת חומרים טבעיים וידידותיים לסביבה, ומומלץ לברר על אפשרות כזו.

זהי הגיע הסוף של השבוע ובמעבר חד אני ממליץ על ההופעות החיות של שבלול , להקה מאוד מקצועית , בקרוב עולה ה"בוסה נובה של כל הקלאסיקות מברזיל וחומרים מקורים." שזה במקרה היום בערב!

יש ג'וק חדש בשכונה! על דג הכסף שמעתם? לחץ כאן >>